Sprint for culture.jpg

Copy of Sprint

Sprint for culture.jpg

CulturalBrand Sprint

In 3 tot 5 dagen van inspiratie naar inzichten en van veel ideeën naar een 1 gevalideerd campagne framework. Dat is gebeurt er tijdens onze (Cultural) Brand Sprint. Ons alternatief voor de briefing, de-brief en pitch.

Why

Wil je versnelling in je probleemoplossing brengen, maar het wel slim aanpakken? Moet je echt klantgericht worden, maar weet je niet hoe dit systematisch te doen? Wil je naast zachte KPI’s ook conversie doelstellingen koppelen aan je content?  Wil je je impact en succesratio’s verhogen door inzichten uit verschillende subculturen te integreren? Dan is een Cultural Brand Sprint perfect voor jou.

 

Klanten

Persgroep, de Bijenkorf en Tele2 waren 3 recente klanten waarbij we van probleem naar inzicht en van prototype naar test zijn gegaan in 4 dagen.

Wat kan je verwachten

We vormen samen met jou een team en voegen daar sprekers, cultureel strategen, creatieven en soms zelfs columnisten aan toe. Alles om de buitenwereld naar binnen te halen en tot werkende oplossingen en ideeën te komen. We zorgen dat de echte doelgroep wordt betrokken, zodat we zeker weten dat alles wat we doen is getest en gevalideerd.


 

Hoe ziet een Cultural Brand Sprint eruit?


40592862_17921170775371925_3858733693115878179_n.jpg

Dag 1

Deze dag staat helemaal in het teken van het begrijpen van de buitenwereld. Samen met externe Sprekers, creatieve en andere mensen uit de doelgroep gaan we op zoek conventies en definiëren we de omgeving. .

17934331_258387541293321_349432917090369536_n.jpg

Dag 2

Deze dag staat in het teken om tot zoveel mogelijk oplossingen te komen voor de kansen die we hebben gevonden. We gebruiken strategische marketing modellen . We komen niet 'zomaar' met leuke creatieve ideeën, ze moeten echt invloed kunnen uitoefenen op beslissingen en leiden tot het gewenste gedrag.

44547765_298999000955654_6097706109161225426_n.jpg

Dag 3

Dag drie gaat over het selecteren van de beste ideeën die we zullen omzetten in prototypes. Welke ideeën hebben het meeste potentie om gedrag te beïnvloeden of het gedrag te ontwerpen zoals wij dat voor ogen hebben?


Dag 4

Op de vierde dag zullen we de geselecteerde ideeën vertalen in prototypes. Materialen die goed genoeg zijn om de strategie of de ideeën over te brengen bij de mensen die we willen beïnvloeden en ons in staat stellen om waardevolle feedback te verzamelen. Dit kunnen bijvoorbeeld ruwe schetsen, eerste teksten, snel opgezette landingspagina's zijn.

consumer testing.jpg

Dag 5 (intern)

Dit zijn toch een van de leukste dagen. We brengen het concept/prototype letterlijk naar de straat. Deze dag gaat helemaal over leren wat wel of niet werkt. En vooral ook de waarom te begrijpen, zodat we onze ideeën of strategie kunnen aanscherpen op basis van feedback van echte gebruikers, medewerkers, lezers of klanten.