schermafbeelding_2019-07-17_om_13.32.46.png

Fernandes

 
 
 

Fernandes zet Suriname centraal in campagne

In de campagne voor Fernandes, Het beste van Suriname is dichterbij dan je denkt, worden verhalen van Surinaamse Nederlanders samengebracht en verteld door het frisdrankmerk. Fernandes kent zijn oorsprong in Suriname en zet dit in zijn campagne centraal. In de campagne vertellen vijf Nederlanders met Surinaamse roots over hun cultuur, smaken, kleuren en ook de warmte en taal in Suriname.

“Fernandes is niet zomaar een frisdrank, Fernandes is onderdeel van een cultuur. De Surinaamse cultuur welke zich allang niet meer beperkt tot enkel Suriname en Surinamers maar zich verworteld heeft in de Nederlandse maatschappij. En dat hebben wij in kaart gebracht. De warmte. De keuken. Het bijzondere, kleurrijke karakter van de cultuur. Maar misschien wel het belangrijkste: de mensen.”

Op de website www.hetbestevansuriname.nl kunnen bezoekers de verhalen lezen. In totaal zijn er 30 verhalen te lezen over de manier waarop Nederlanders hun Surinaamse roots verweven in hun dagelijks leven. De nieuwe campagne zal zich voornamelijk online afspelen. Er is een kleinschalige outdoorcampagne dichtbij supermarkten.

Strategie: State of the Culture / CCE / Acthung